Vít Skalský: Nový politický paragraf práce pro CIZÍ moc? Som z toho volaký zmetěný!

„Súdruh ministěr, major Haluška! Dovolte mi…!“
„Já nejsem žádný ministr! Vy soudruhu neznáte ani svého nejvyššího představeného…!“
„Prepáčtě Herr…, pán velkomož…!“
„Co?!“
„Izvinítě továryšč geněral…!“
„Co?!“
„Prepáčtě, Herr…, súdruh…, pan generál, som z toho volaký zmetěný.“ (copy z fbd.cz)

Připadám si jako major Terazky. I když politiku nesleduji, zarazil mne nějaký nový politický paragraf práce pro CIZÍ moc. To nelze přehlédnout. Cože? Práce pro cizáky je trestná? Samotný termín CIZÍ je velice zajímavý. Jedná se o etymologický oříšek. Pravděpodobně jde o staroslovanštinu, kde termín cizí odkazuje k něčemu jako je národ. Proti by měl být „rod“ jako širší rodina. Tedy naši pradávní předci asi vnímali zájem širšího společenství jako cizí proti zájmu rodu.
.
Termín „cizí“ skoro ve všech jazycích se překládá jako zahraniční, nebo mimo-zemský. Jde o opak domácího, tuzemského. A zde začíná prdel. Předešlé politické zákony trestají právě rozlišování mezi domácím, tuzemským a cizím. Třeba paragraf o hanobení národa a rasy se bez výjimek používá při hanobení jiné rasy a jiného národa, než bílé rasy a Českého národa. Paragraf podněcování nenávisti proti skupině se používá také tak. Lze hlásat nenávist proti domácímu náboženství, národu, kultuře nebo rase. Proti nedomácím (cizím) nikoli. I v zahraničí je to podobně. V sousedním Německu nedávno kriminalizovalí přezpívání písničky od D’Agostina. Stačilo, když mladí Němci vkládali do rytmu slova Ausländer raus (cizinci ven).
.
Předchozí využití politických paragrafů mělo železnou logiku. Především v podání Georga Sorose byla protlačována otevřená společnost. Nelze rozdělovat na my a oni. Hranice musí být otevřeny. Lidi nelze zavírat do národních zájmů, to by byl fašismus. Rozhodující je stejnost lidí. Nelze rozlišovat na rasy, národy, kultury a pod. Souvisí s tím i přístup k jinakosti. Jinakost (cizost) musí být respektována. Cizího nelze hodnotit z pozic my. Všichni jsme stejní, proto mosty pro hodnocení třeba jiných náboženství (cizích) a pod., neexistují. Vždy bychom se my domácí stavěli do pozice nad. To je fašismus. Dokonce nelze ani kvantifikovat IQ nějaké skupiny. To by byla matematika fašistická atd.
.
Jak je to tedy s tím, kdo jsme my, a kdo je cizí? Třeba předseda politické strany Národní demokracie Adam Bartoš byl odsouzen za hlásání nenávisti a hanobení. Podle soudu se o židech nevyjadřoval nikdy pěkně. Tak dostal podmínku. OK. Stavěl hranice. Rozlišoval naše a cizí zájmy. Vše je srozumitelné. Vše musí být podřízeno rovnostářské otevřené společnosti. Dokonce není problém s kriminalizováním předsudečné nenávisti. Někdo se povyšuje nad druhé, dělá z nich cizí, tedy v zájmu otevřené společnosti dostane paragraf. Jasný. Najednou je však trestaná práce pro CIZÍ moc!
Když chceme brát v úvahu rozlišení na cizí a domácí, vždy už je s tím na pořadu dne rozdělení na my a oni. „My“ asi nejsou zaprdění Čecháčci, tj. flastenci-chlastenci. Ani to nejsou stoupenci nevětraného fašistického doupěte v podobě národního státu. Lze za „my“ dosadit lid? To by byla blbost. Lid je fluentní. Lid nemá vlast nebo národ, stejně jako dříve to mělo být u proletářů a rolníků. Liberální demokracie je totiž ještě demokratičtější než komunismus, proto nefašizuje národním zájmem. Snad občané mohou být „my“. To je také problém. Občané musí platit daně, ale jinak mají skoro stejná práva a povinnosti jako cizinci. Občanství lze snadno získat. Republika, kterou občané tvoří, je potom veřejná věc. Jde o nestabilní entitu. Žádné my! Dokonce občané mohou chtít, aby se stali občany Ruské federace, protože by měli levnější energie a svazovalo by je méně politických zákonů.
.
Jsem naprosto zmatený. Jak chtějí školit státní zástupce? Doteď po nich chtěli, aby stíhali pravý opak. Teď najednou mají stíhat práci pro cizáka! Rozhodně bych měl pro státní zástupce malou mnemotechnickou pomůcku. Když budou školeni v nějakém horském hotelu, mohou se jen podepsat a vyrazit na výlet do hor. Stačí aby si zapamatovali, koho při stíhání CIZÍ moci mají dosadit za „my“. Když dosadí za „my“ židé a Evropská unie, nemůžou v politické interpretaci tohoto zákona nikdy minout. Dokonce i závěrečný test školení takto snadno zvládnou.
.
Bc. Vít Skalský, člen ND Plzeň